maanantai 27. lokakuuta 2014

Testamentti Porkyn jäsenistölle

Aivan aluksi haluan pahoitella, että tekstini ilmestyy päivän ja noin kymmenen minuuttia myöhässä. Olimme koko hallituspoppoon kanssa juhlistamassa 64-vuotiasta Tukya, ja juhlatunnelman keskellä jäi sitten eilen oma kirjoitukseni kirjoittamatta.



 En olisi koskaan uskonut, että päätyisin näihin hommiin. Muistan elävästi noin vuosi ja kaksi kuukautta sitten kertoneeni avoimesti, että käyn näissä bileissä tämän ensimmäisen viikon, hommaan perusporukan ja keskitän muun ajan opiskeluun. Noh kaksi kuukautta tämän jälkeen olin sitten hallituksessa ja aktiivitoiminnassa niin keskeisesti mukana kun olla ja voi.  En ollut aivan varma mihin olin lähtenyt mukaan, mutta nyt mulla on jo jonkin näköinen kuva siitä.


Olen siis toiminut koulutuspoliittisena vastaavana sekä kv-linkkinä kuluneen vuoden. Nimensä mukaisesti kopo vastaa koulutukseen liittyvistä asioista, joka käytännössä katsoen tarkoittaa, että olen opiskelijoiden ja opettajien linkki. Jos joku asia on opinnoissa pielessä, niin minuun ollaan yhteydessä ja vien asian eteenpäin. Kannanottoni laskiksen tuplatenttikieltoa vastaan oli yksi esimerkki, jolla pääsin vaikuttamaan meidän kaikkien opiskeluumme. Kopon pesti onkin saanut minut näkemään asiat täysin eri perspektiivistä ja kurssivalikoimalle ja sisällölle on tullut myös aivan uudenlainen merkitys, kun olen saanut opettajilta itse kuulla miksi jokin kurssi käydään ja minkälaiset kokonaisuudet ovat tavoiteltavia. En ymmärtäisi koko koulutuksen sisältöä lähimaillekaan yhtä hyvin, ellen olisi toiminut kopona tätä vuotta.





Tietysti olen osallistunut myös kaikkeen pestiini kuulumattomaan toimintaan. Olen kokouksissa jakanut ajatuksiani niin tapahtumiin, pitkän aikavälin tavoitteisiin kuin myös näkyvyyden kasvattamiseen liittyen. Tietotason kasvaminen ja oman ajattelun laajentuminen järjestötoimintaan liittyen onkin ollut loistava oppimiskokemus, jonka tulen käyttämään jatkossa hyödyksi.

Kokemusrikkautta suurempaa hyötyä on tosin vaikea kuvitella, ja kokemusrikkaus onkin ehdottomasti suurin asia, jonka olen Porkyn hallituksessa toimimisesta saanut. Reissu on ollut onnistunut ja todella hauska.

Vielä kerran korviini kantautuu tuon ainejärjestön hallituksen mystinen kutsu. Nöyränä, kiitollisena ja tyytyväisenä vaellan sinne nyt myötätuulessa viimeisiä kertoja takaisin, polvistun ja toivotan uudelle hallitukselle onnea ja menestystä.


-Ossi




Ei kommentteja:

Lähetä kommentti